Härlig Känsla

Ja, det är vad jag har i kroppen just nu! Och vad beror detta på? Ja, det har ni nog listat ut. Don så klart! Alltid en häst inblandad ;) Har mått lite halv bra nu ett tag för jag har tappat gnista och längtan.. Men idag verkligen längtade jag efter att få rida! Så jag tog ut Don en sväng. Comedie har gått ganska hårt och bra en längre tid nu, så hon har fått en vilohelg. Men Don var verkligen hur fin som helst! Ett riktigt oh-my-god-pass var det! Så himla, himla avslappnad, mjuk, bra för hjälperna, lugn som en.. aa jag vet inte vad! Bara hur bra som helst helt enkelt! Även när jag red över små hinder. Hetsade ingenting. Så skönt. Och jag hade världens bästa, härligaste känsla när jag red. Det var defenitivt det bästa pass han gjort. Åh, känner mig så lycklig nu! Herregud, så sentimental jag är, haha. Men det får man väll bli när man är lycklig? Är i alla fall skänt att både gnistan och längtan börjar komma nu igen.

Annars har jag fixat stallet, som vanligt, och även frisserat häst lite grann. Är ju lite dålig att hålla efter rufset på dom som inte tävlar och tränas regelbundet.. Så i veckan (eller om det var förra veckan.. Minnet är inte långt hehe) frissade jag Olala lite, och idag var det Cortinas tur. Herregud, saxen gick varm! Haha. Men fin blev hon. Hon såg riktigt lycklig ut när hon spatserade ut i hagen sedan.. :)

Resultatet av Cortinas frissering:

Innan saxen åkte fram...


Efter.. Något bättre i alla fall. Önskar dock att jag hade en ryckkam istället, ser mer naturligt
ut då, men detta får allt duga :)


Sessan i egen höghet :)



Kommentarer
Postat av: emelie stenström

Härliiigt Deniise! :D <3 ska du till öfk? :)

2010-11-03 @ 20:36:18
URL: http://meemeeliee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vafan är detta? Är det en häst? Ser ut som något katten har släpat in. Har aldrig sett en så risig häst i hela mitt liv. vad har ni gjort med henne? Muskler, vet du vad det är? Rycka manen och kanske raka hästen? Vet du vad det är? Herregud vad hon ser ut. Stackars Cortina!!!!!!!!

2011-01-20 @ 15:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0