Tävling Örebro Fältrittklubb 7/11

Idag åkte vi in till Örebro med lilla Comediepan och tävlade. Avslutade inte dagen så bra, så jag har nu suttit och tittat på gammla och nya vidoer för att se vad som har hänt sen jag började tävla henne egentligen. En sak som jag lade märke till var att hon verkligen inte ser stark ut för fem öre. Men det är hon kan jag lova. Fy tusan alltså! Ibland känns det som om jag håller på och flyttar ett berg eller så.. Det som gör henne så himla svår att rida är att hon är tokstark och sedan, precis bara något steg innan hindrena knäpper av. Kenpigt värre, men det blir bättre, tro det eller ej. I alla fall så var hon väldigt jobbig idag när jag red fram första gången. Så jag var tvungen att rida henne väldigt trött för hon var så jäkla stirrig och höll nästan på att explodera.. Detta gjorde att hennes hjärna blev till mos efter första klassen.. Så till andra klassen funkade ingenting, varken broms (specielt inte), gas, knappt styrning, aa u name it. Och på köpet hade vi en ryttare som klantade sig lite och inte kunde ta beslut. Det var absolut inte min dag kände jag.. Så tyvärr funkade sista klassen inte alls bra. Blev både att jag stannade henne en gång och någon kraftig rivning. Och när Comedie river kraftigt är hon trött, för hon verkligen hatar att få bommar på sig! Däremot hoppade hon så sjukt, sjukt fint! Världens, världens rygg! Jätte bra, men jag har lite svårt att hålla balansen, hihi.. Fina hästen :) Vill verkligen bara komma ut nu igen och hoppa en bra klass och avsluta året bra så. Får hoppas att det blir om två helger i Mjölby. Då ska ryttaren försöka vara på topp också ;)

Comedie 
110cm - avd.b, 0 fel - rosett
120cm - avd.b, 16fel?

Måste också avsluta och säga att jag är super nöjd med 110cms klassen. Då var hon verkligen så himla fin!



Min finaste imorse ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0