Inlines äventyr

När jag var en väldigt liten knodd brukade jag och Fija ha som sysselsättning att åka inlines. Idag hittade vi på en väldigt osmart sak, vi snörade på oss inlinesen igen, efter 7 år. Resultatet av denna händelse kan sammanfattas i orden helt, helt, heelt galet! Vi kom bland annat på att det var bra mycket bättre rull på Fijas hjul, vilket resulterade i riktig jäkla race fart medans jag fick komma skateandes bakom.. Sedan kom vi även fram till att jag visst inte kunde bromsa med mina heller, aouch. Detta resulterade i att det gick lite väl fort i backen som ligger i anslutning med infarten till Fija & cos hus, vilket i sin tur resulterade i att jag total missade infarten, medans Fija höll på att dra sig redigt, och jag hamnade till slut ca 200 meter längre bort än vad som var planerat. Detta är bland det fulaste jag varit med om i hela mitt liv tror jag! Fija såg bara ut som en ful prick när jag äntligen lyckades stanna, så jag lovar, det var fult!

När vi kom hem luktade fötterna super gott, verkligen! Dom var blöta, eftersom vi gått i en hage i tusen år och hälsat på Fijas 3-åring Magie som står på bete, svettiga, ihopklämda och gjorde fruktansvärt ont. Men, det var det värt säger jag bara! Så ont i magen som jag haft under detta inlines äventyr på grund av skratt, var länge sedan jag hade. Och magin hänger fortfarande i sig, med kosinen kan allt hända hehe ;)


Blev inga bilder eftersom kameran såklart inte skulle ha något batteri men använd fantasin istället, hihi.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0