Höskörd

Jajemen, då var årets höskörd avklarad. Vi körde i två dagar och sista dagen - sista lasset var det riktigt tungt vill jag lova. Men jag och mamma jobbade på där bak på hökärran. Tillslut satt vi väldigt, väldigt högt upp och jag vågade inte röra på mig, haha. Lite höjdrädd är jag allt. Men det gick bra och var ganska roligt faktiskt, men det var ju bara för att det gick så lätt också. Fija var även med och hjälpte första kvällen och det var roligt att busa där bak med henne samtidigt som höbalarna flög åt alla håll :)

För övrigt måste jag bara berätta att Cordelie bara går bättre och bättre för varje pass jag rider på henne och Comedie och Don är underbara som vanligt!


stort hölass


Titta vad liten mamma är jämnfört med hölasset. Inte konstigt att jag var rädd uppepå!


Bönderna


Bonnelagning



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0