Torsdag 22 April 2010

Vilken underbar eftermiddag det varit! Skoldagen var mycket seg och jag längtade hem hela dagen. Och för att vara ärlig var det faktiskt inte bara skolan jag längtade hem ifrån. När jag kom hem så hade jag bara Comedie att göra. Jag bestämde mig för att longera henne och pyssla lite mer än vanligtvis idag istället. Först blev hon så fint bortad och sedan fick hon en inbakad (Fin för den delen också!) fläta och slutligen flätor i hela manen så att den ska lägga sig på en sida igen. Så fin vart hon:) Fast det är ju i och för sig väldigt fult med flätor i hela manen, men det ser verkligen "vårdat" ut på något sätt, typ som om man skulle fått en manikyr nyss, haha. Lite småfix sådär.

Sedan tog jag ut och longerade henne, i 65 minuter! Jag tyckte inte att det tog så lång tid, trodde det skulle ta 30-40 minuter kanske. Men vi tog det lugnt och fint. Hade henne i pessoalongen och det tyckte hon var jobbigt, men hon jobbade på bra. Fick gå på stor och liten volt med stora språng/steg men hon fick inte rusa, ganska svårt att få det att hända från backen, i vanliga fall. Nu är inte Comedie "vanlig", så hon vet exakt vad jag vill att hon ska göra när jag longerar henne, så hon gjorde det exemplariskt såklart! Hon blev väldigt svettig också men behöll gott humör nästan hela passet, lite busig och sprang inte åt rätt håll ett par gånger när hon blev väldigt trött i slutet, men det fixade vi till också. Är väldigt nöjd med hur hon arbetade och med hur avslappnad hon var idag.

Sedan nattade jag allihopa och det gick hur fort som helst, känndes bra konstigt när jag väl var fördig, känndes som om jag glömt göra hälften ungefär, men det hade jag inte. Och det var bra, för när jag kom in var det 5 minuter kvar innan favorit programet började, vampire diaries. Det är så jäkla spännande, och så jäkla bra! Det är alltid något som överraskar i varje avsnitt, och det gillar jag! he he.

Nu funderar jag på att gå och lägga mig, är väldigt trött. Imorgon ska jag rida tre hästar och se vad dagen bjuder på. Men det blir nog bara en heldag i stallet, vad annars? Härligt, säger jag!



Comedie och Cordelie


Jag och min buse


Cortina


Olala, med sin för tillfället tjocka mage och med täcke på sne, i vanlig ordning:)


Don - linslusen själv


Ponken hittade en liten "pinne", den var tydligen väldigt rolig att svänga omkring med:)


Comedie - ingångsättning, innan hon blir inspänd


Comedie




Kommentarer
Postat av: annie

längtade hem hela dagen. Och för att vara ärlig var det faktiskt inte bara skolan jag längtade hem ifrån. ??

2010-04-23 @ 17:15:41
Postat av: Bjucke

Haha ser att ridbanan måste sladdas ;)

2010-04-23 @ 18:47:50
Postat av: Anonym

ska olala ha föl?

2010-05-03 @ 16:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0