Super, super duper dag!

The Killers - When you were young

Gud vilken dag det varit! Red först Comedie på morgonen i något mer än 1 timme. Gjorde massa Anna B övningar. Vet att det inte är så schysst att börja så med henne, men ju mer lugna pass man rider, desto jobbigare blir hon oftast. Då är det bättre att rida lite hårdare i några dagar och sedan rida ett/några lugna pass, för då blir hon inte jobbig sen. Aa, knasigt, jag vet. Men huvudasken är att jag vet vad som funkar bäst ;) Red fyrkanten, stora-lilla volten och långsidorna. Hon var så jäkla as grym! Har verkligen aldrig någonsin gått så bra! Hon stampade inte ens i slutet på det lilla volten med bakbenen, eller sköt ut bogen, utan hon galopperade, följsamt, runt och igenom hela kroppen. Behagligt!. Värsta super överlinjen hade hon idag utan att tippa fram och vara tung och hård i handen. Ja, helt grym sa jag att hon var! VERKLIGEN

Sedan blev det körkortsteori. Gick bra. Var sjukt lätt. Känns fjantigt för det känns som om jag lika gärna skulle kunna ta vanligt körkort. Men aja, får nöja mig med att inte vara så gammal heöt enkelt ;)

Sedan red jag Bell. Hon var något emotsättande i höger sidan. släppte vänster jätte fint i slutet. Men hon är brunstig nu också och har ju lite jobbigt i höger varv i vanliga fall, så det vart ju extra jobbigt idag, hehe. Red i aa, vet inte hur länge. Allt mellan 40 och 1 timme, har ingen känsla för tid tyvärr, haha. Skuttade i slutet över ett litet hinder och det gjorde hon jätte bra. Hon är för bra lilla skruttan!

Sedan red jag även lite på lilla Cordelie! Skrittade först till banan, och hon var väldigt duktig på att skjuta rygg ;) Sedan märkte vi att hon inte bara var pigg, utan var mer som en bomb, haha. Så då hoppade jag av lugnt och fint när vi kommit in på banan så longerade mamma henne sedan i 30 minuter ungefär (ingen känsla för tid osm sagt, men var ett bra tag i alla fall). Hon var helt skogstokig! Men i slutet vart hon trött och ganska lugn i alla fall. Så då satt jag upp igen. Skrittade lite först, sedan travade jag. Travade jätte mycket; i 10-15 minuter ungefär. Och hon bara travade på glatt! Tyckte inte att skänkeln var äcklig idag, men då hon var trött vart hon jätte sur när jag grejade lite i munnen på henne. Så jag red bara på hennes trygga, lilla volt och styrde typ ingenting eller så, för det spåret kan hon utantill, så jag salpp bråka för hon hade ju precis blivit lite lugn och gick med på att arbeta. Så jag hade bara ett jämt stöd med väldigt lite tryck i munnen så hon ska vänja sig vid att man kommer greja lite där sedan. Och det gick hur bra som helst! Så duktig min lilla buse häst! 

Vad skulle jag göra utan mina älsklingar? Dom är ju världens bästa helt enkelt ♥   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0