Söndag 13/9

att börja med tänkte jag, som i något för många inlägg, dra lite kort om gårdagen. Det var en väldigt bra dag måste jag medge, även om dagens dag varit betydligt bättre. Gårdagen började med att jag tog sovmorgon 1 timme lite drygt. Wow! hur hinner jag? Det var direkt ut i stallet som gällde för att rida Hubbe<3. Blev dock inte ett väldans långt pass, kanske 30 minuter bara, för då kom mamma på att jag skulle åka med min råttkompis till kristinehamn, där både hon och Fijus bus skulle tävla. Okej, så jag åkte med Malin upp till stallet och vi skyndade oss som galningar, vilket vi egentligen inte behövt. Vi åkte till tävlingen i lugn och ro, ändå fick vi vänta.. länge. Fija skrev och berättade att hon och Rubbe hade gått nolla i 90cm klassen precis innan vi svängde in på anläggningen. Det var såklart mycket roligt! Sedan kollade vi när Råttan och Zavoy hoppade, han var mycket fin, och grundrundan var speciellt bra tycker jag:) Sedan var det Fijas tur att hoppa avd.B på Rubb i 1 meter också. Jag måste bara säga att jag är väldigt väldigt stolt över dom båda 2. absolut bästa rundan hittils! det var verkligen fint, jämt och hästen hoppade väldigt väl+att han var kvick! så grattis till första nollan och plaketten till er båda, kosin är så glad för båda busarnas skull!:D sedan missade jag råttans andra runda eftersom jag åkte hem med fija och co. men hörde av henne sedan och det hade gått jätte bra!:D
när vi sedan kom hem mockade jag och fija hela stallet och red på Olala<3 och på älsklingen<3 igen. tyckte att han kunde gå igen eftersom han gick så lite på morgonen. Red till sågen fram och tillbaka+att vi red på banan där borta när vi ändå var där:) älsklings bubben<3 var väldigt fin men något pigg! haha:D Olabus<3 var också fin men så seg för stackars fija. var iaf mysigt:) sen grejade vi med allt ordinarie när vi kom hem. tillslut låg vi i sängen och skrattade och gjorde min naturkunskap, så nu är den färdig. så skönt! sen somnade vi, och jag märkte inte ens när busungen åkte hem sen! jag bara sov..


idag har jag däremot gjort saker hela tiden! har bara grejat i stallet hela dagen och det har varit toppen! red en lugn tur ut på olala<3 och trimmade med Hubbsson<3 på banan+hoppade lite. Gick sådär eftersom han praktiskt taget vilat nästan hela förra veckan+ halva denna veckan, så han är något jobbig i högersidan, inte stel, för det blir han aldrig, men han vill inte jobba på. sådan blir han alltid i höger sida efter att han vilat, eftersom han har jobbigt att komma under sig med höger bak, vilket han tyclidgen alltid haft. så imorgon gäller trimning på backen, ajmen!:D ska bli så kul för min älskling är världens bästa och världens roligaste att rida, faktiskt!<3
efter att jag sedan ridit idag har vi röjt i hela stallet+att jag har skrittat på cordelie och hon var jätte duktig och bara lomma omkring:) har även gjort klart engelskan imorse, vilket gick väldigt fort, och vem använde jag till ena parövningen? jo, min bästa vän Linus såklart, även känd som min bror;) han är så snäll, iaf för det mesta:)
nu längtar jag såå mycket efter en varm och go dusch, som jag ännu inte hunnit tagit.. tänkte även nämna att min andra bästa vän, anniebus var iväg och tävlade idag, gick mycket bra och de gjorde framsteg hon och lego:) så kul att det går bra för alla, verkligen. men jag praktiskt taget dör snart i längtan till ljungby! vill tävla nu, nu, nu! Får även träffa lilla älsklingen<3 där, när han gör sin första start med Thea. jätte roligt, all lycka till dom:) hoppas på att jag oh Hubbe<3 hinner fixa till formen fort för jag är verkligen på hugget nu! vill bara starta nu på en gång, känns som det var evigheter sen! men det brukar bara ta 2-3 dagar att få honom fullt mjuk i sidorna, och är han det brukar allt falla på plats och bara flyta:)<3

nej nu ska jag duscha och kanske plugga matte, om jag orkar:), så jag inte blir helt rastlös och tänker på helgens tävling som kommer!:D
Hörs D.


Bilder från en som längtar till att få komma ut på banorna igen med sin älskling<3;):


hehe, för det första, go dess, för att du snodat en bild, sådant ska man
inte ta efter med! för det andra, min älskling<3 är vasckrast<3


sno inte bilder som jag, fy på mig! min älskling<3, helt otrolig!<3


sno inte bilder som jag, fy på mig! min busbusbus<3, är han inte bara
världens sötaste bus?<3


Min alldeles egna älskling<3 han är allt för mig!<3


älska bilden<3 Alltid nummer 1,
Hudson Bay<3, min älskling<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0