Fredag 4/9


ja, jag måste faktiskt erkänna att jag inte har någon större lust att blogga just nu, men jag har faktiskt precis varit och tränat för Svante, så jag tänkte att det kunde vara lite kul att lägga upp om det iaf:)

för att börja med tänkte jag även berätta om ridsport ponnny cup finalen i sthlm:) jag var ju där med Olala<3 och med min älsklings älskling<3. med älsklingen<3 gick det faktiskt jätte bra, även fast han var helt sjukt tokigt as pigg!! seriöst, det går inte att beskriva, han va fasiken värre än vad han är på strömsholm! fast bara sista dagen då, emn ändå! det gick inte att hålla honom sista dagen, därför blev det även 12 fel men det var ju endast för att han var så grymt jäkla super tookig! haha, jag var inte ens arg eller besviken eller något sådant, det går ju inte att vara det när han är 20 och bara ÄÄÄLLLSSSSKKKAAR det!!!<3<3 jag bara skrattade när jag kom ut, för det är sån jäkla känsla när han är sådär glad, man blir så upprymd!<3 sedan var de där 12 felen inga direkta fel tkr jag, endast små bagateller.. han var förresten nolla i båda framhoppningsklasserna, då med en 4e plac. och sedan var vi en utanför plac. en gpng också, så jag är mycket nöjd måste jag säga, väldigt fin och helt tokigt glad alla dagarna!:D<3
sedan med Ola<3 så var vi nolla med pris i första klassen, och i resterande 2 klasser hade vi ett pet i vardera. hon har verkligen skött sig och varit väligt fin, och väldigt pigg hon också!:)<3 så jag är mycket nöjd med den här helgen!<3 vart även mycket gå fram och tillbaka, hit och dit=tummen upp. work it! eller vad?

sedan har jag även ridit 2-dagars kurs för svante igår och idag:D jag tog med olala<3. första dagen gjorde vi markarbete som vanligt. red bommar, lätt sits trav, utan att tappa balans, "långa" medellinjen, upphöjda bommar, lätt sits trav, utan att tappa balans, "korta" medellinjen, föregående övn+ 2 cavalettis på volt-räcke-halt mellan bommar, föregående övn+ 2 cavalettis på volt-linje med räcke oxer, 2 cavalettis och även bara ena-linje oxer räcke. allt gick bara såååå suuuuppeeer!!<3 verkligen allt satt så perfekt, och hon var så grymt fin, och faktiskt för en gångs skull så var hon sammarbets villig! och hur ofta händer det? så jag är verkligen jätte glad och nöjd för då kunde vi trimma på lite mer än vanligtvis!:)<3 så himla nöjd är jag med henne!<3 och hörnpasseringarna satt ju kanon, haha, gud så han alltid tjatar om dem, och nu fick han inte tjata på mig en enda gång! haha.
sedan var det ju hoppning andra dagen och då red vi mest bara ett x antal linjer och bågar, men aldrig riktigt någon bana. det gick bra, men jag säger bara, jag tror aldrig jag har sett henne så trött, någon gång! alltså hon hoppade fortfarande bra, faktiskt konstigt nog, men hon hade verkligen ingen gnista. verkligen helt slut var hon! stackarn.. så vi avslutade före dom andra eftersom vi inte såg något syfte med att fortsätta, och det tyckte svante också att vi skulle göra för han tyckte som sagt att hon hoppade bra men han såg också att hon såg helt slut ut, och det hade fakstiskt gått väldigt bra så vi var värda att få sluta, för det var inte bara hon som var trött kan jag lova, haha min hjärna kopplade nästan inte någon gång och jag hade svårt att komma ihåg vad han sa, fast det löste sig ju ändå, men ändå lixom! aja busehästen<3 måste ju få va trött hon med, och när jag gick med hnne sen orkade hon knappt gå, det gik verkligen sakta, och när vi lastade ur hemma så ramlade hon nästan ur lastbilen, och som alltid går av så fint, och så snubblade hon in i boxen också, stackarn, orkade inte ens lyfta fötterna, min sötis<3

aja, nu ska jag plugga. sen när mamma kommer ska jag rida älsklings Hubbe<3, det ska bli mycket kul, längtar!<3
 
tjaao!:)


Kommentarer
Postat av: Björne!!!!!

Har Linus nån blogg??

2009-09-04 @ 13:57:51
URL: http://proffset.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0