Årets första snö!

Ja, nu tänkte jag att det var dags för ännu ett inlägg. Var faktsikt förra veckan senast, så mycket har hänt. Jag har hunnit åka till Ljungby och ridit SM på min älskade & fanstastiska Hubbe<3 vilket gick helt OK. Jag är otroligt nöjd med de 2 sista rundorna, han var helt klockren!<3 Men jag har inte så jätte mycket tid att berätta om det, det kan ju bli lite långt och det är så dåligt väder ute så jag måste ut och ta in hästarna så snart jag bloggat fördigt.

I tisdags denna vecka var det sprutdax i stockholm. 3 stycken tog jag! Mamma trodde att jag skulle börja gråta, men dom tiderna är förbi för länge sen. Den som började gråta var ju hon, nästan i alla fall, haha. Nej, det är synd om stackarn. Jag tog i alla fall vaccin mot svininfluensan+ett vanligt vaccin och sedan tog jag min första livoderhalscancer spruta, som gjorde redigt ont de sista sekunderna. Vart även helt snurrig efter halva tiden den varit inne, så jag svimmade nästan, haha. Men det gick bra. Efter att vi tagit våra sprutor och mamma blod prov, åkte vi till McD, där jag åt en ceasar sallad med grillad kyckling som vanligt, så himla god, mums! Efter det for vi vidare ut til siggesta och hälsade på lilla Almiro<3 Så himla roligt att träffa plutten igen! Han såg otroligt fin ut! ingen underhals och super bra i hull, rund och fin rumpa och han kunde tricka på en gång! Det hade han lite svårt med när han kom från flen, varför vet jag inte. Det var i alla fall ortoligt kul<3 Efter att vi hälsat på lilla plutten<3 åkte vi till Evlinge för att sko Parodie. Hon var också jätte fin och lika snäll och go som vanligt. Lilla gumman, som jag kan sakna henne ibland. Pappa och familjen var inte hemma heller, så det var ju tråkigt, hade hoppats på att få träffa dom. Efter besöket på Evlinge åkte vi till Ingarö och åt middag Hos Unger och Kjelle. Det var mycket trevligt och roligt att träffa dom igen. Kjelle mådde så mycket bättre nu också och kunde gå sm vanligt, kul! Sedan blev det hemfärd. Dagarna efter att jag tagit spruterna nu så har min arm varit jätte öm och gjort jätte ont, men just idag är den nästan helt bra, det är bara lite jobbigt när jag ska samla ihop håret i nacken, men för övrigt inte så farligt. Så det är ju skönt. Red även för Lotta i onsdags på Comedie<3 och Älsklingen<3. Comedie var jätte sur, följde inte sidorna men hoppade jätte bra. Allt resulterade i att jag inte red speciellt bra, tog massa fel beslut och det hela blev bara jätte knäppt. Men vi får träna mera helt enkelt, hon blir ju väldigt surig nu med sin långa päls också. Hubbe<3 gick i alla fall super bra som vanligt!<3 Jag red inte jätte bra i början men sista banan var jag faktiskt riktigt nöjd med:)<3 Och med han är jag super nöjd med hela passet<3. Idag kom även årets första snö! Den låg kvar ett par ynka timmar innan den tillslut regnade bort, men jag hann rida Hubbe<3 när det fortfarande var snö ute ändå som tur är. Underbart var det!<3 (bild/ev bilder kommer senare när jag har tid)

Nu ska jag gå ut och ta in hästarna, sen ska jag plugga mera, och ikväll tänkte jag kolla på film igen kanske. 10,000 BC idag igen kanske, den var faktiskt riktigt bra tycker jag, så jag får väl köra på en till omgång med den. Ska även rida Comedie när mamma kommer hem, roligt!
Hörs D. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0